23 januari 2013

Sporter som passar ömma hälar

Nu har jag börjat med Voltaren istället för smärtstillande piller. Man blir lite gråtmild av så mycket Ipren, tror jag bestämt. Dessutom har jag börjat tänka på alternativa motionssätt. Det är svårt.

En lista över hälsporrevänliga sporter:

- Simning (om man inte fuskar vid vändningen på det grunda) (och man måste skaffa badkläder)
- Cykling (om man inte behöver stanna, och om det inte är så mycket uppför, och om man inte måste trampa så mycket heller kanske)
- Ridning (inga om, rida kan man ALLTID göra)
- Pilkastning (på Eurosport har de alltid ena benet i luften)
- Kanot (ej säsong)

Inte lika vänliga sporter:

- Löpning (suck)
- Tresteg, höjdhopp, längdhopp, simhopp, backhopp, stavhopp (ej aktuella pga. svårt och pga. jag är inte galen)
- ?

Sjukt typiskt att det är just löpning som man inte kan. När det är det som jag vill mest. Eventuellt kan det här foteländet leda till fler lästa böcker, då läsning oftast brukar vara en ganska o-fysisk sport. Men vad vet jag. Kanske hamnar jag på Eurosport, i pilkastningen.


Höjdhoppning kommer endast att ske medelst häst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...