22 februari 2012

Trötthet och gravad lax

Och inte har jag läst Eyvind Johnson.
Och inte har jag läst något annat.
Och inte inte inte.
Tröttheten! Tröttheten!
Har gått upp klockan 6 i tre dagar nu och jag är inte van.
(Gnällgnällgnällgnäll)

Och det är bara onsdag!
Resten av veckan innehåller bland annat:
- fortsätta med den här otäcka saken "gå upp klockan 6"
- skriva klart en jobbgrej som ska vara klar till på fredag
- stallbesök (livets fröjd!)
- arrangera stugövernattning
- lära mig grava lax?

Och så ska man visst äta, sova, borsta tänderna och se glad ut också.
Hur gör folk?
När de gravar lax alltså.

Så här tänker jag mig att det kommer att bli. När jag har köpt färdiggravad lax.
(Bild från sxc.hu)

4 kommentarer:

  1. Alltså jag vet inte riktigt om du skojar nu ... Men att grava lax är typ det enklaste som finns. Man lägger den i princip i en plastpåse med salt och kryddor och väntar två dygn. Arbetsinsats ca fem minuter. /Underbarajanina

    SvaraRadera
  2. Men det går lika bra att köpa gravad lax också!/Modern

    SvaraRadera
  3. Gud, lax....nu blev jag sjukt sugen!

    Och det dar med att inte orka lasa, jag vet hur det kanns! Men det brukar ju ga over efter ett tag, aven om det inte kanns som sa just nu!

    SvaraRadera
  4. Jag ska ta tag i mina laxgravarskills nästa gång det ska ätas lax... Den här gången får det bli färdigköpt! Men det låter ju lovande att det är en snabbgjord process.

    Läsorken hoppas jag kommer tillbaka snart... den är saknad!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...