26 januari 2012

Kaoset vid kursstarten

Men inte behövde jag oroa mig länge över att inte ha något att läsa. Dök ner i Nobelprisetkursens litteraturlista och kom upp med
1) panik
2) kaosstämning
3) en lista på en miljard böcker som ska hittas/lånas/läsas innan en miljard olika datum som jag kommer blanda ihop och glömma bort och förtränga.

Har dock (försökt) åtgärda detta med
1) frenetiskt letande efter lånekortet från Universitetsbiblioteket
2) frenetiskt lånande på ovan nämnda bibliotek
3) frenetiskt planerande och en oerhörd produktion av dokument som heter sjukt sexiga saker som "planering", "lista över böcker" och "kursidéer".

Mina fellows in crime är (vad jag vet hittills) Lyran, Paperback lover, Enligt O och Mimmimarie. Jag tröstläser deras blogginlägg och känner mig inte ensam längre.

3 kommentarer:

  1. Du ligger steget för mig, eftersom jag ännu inte är inne i systemet har heller inte paniken drabbat mig...än.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att mitt sjukhusbibliotek lyckas fjärrlåna en massa böcker åt mig. Jag bekymrar mig över hur jag ska hinna läsa all skönlitt till föreläsningen om Sydamerika.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag trodde att jag skulle få cirka tusen till timmar de här veckorna. För nånstans i något dammigt hörn av min hjärna finns några Minnen Av Att Plugga, och att det tar tid...

    Håller med om att till Sydamerika känns det fullt. Men jag är nog mer uppe i varv över Tranströmer, som jag i princip aldrig har läst något om eller av. Men jag brukar ju fastna i berättelserna OM poeternas liv, så risken är väl att jag aldrig kommer vidare.

    Många fallgropar! Men jag tror att det kan bli bra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...