15 december 2011

Prisbelönt utmaning hos Hundöra

För ett tag sen gick jag med i Hundöras utmaning "Att läsa 3 pristagare".
Och så tänkte jag att jag skulle ta 3 Nobelpristagare.
Men nu inser jag att det är lite fegt.
Och ganska förutsägbart.
(Men mest fegt.)

Så jag gör en sista-minuten-brutal chockändring till följande:

1. Igelkottens elegans av Muriel Barbery (bl.a. Prix des Libraires 2007)
2. Pojkarna av Jessica Schiefauer (Augustpriset 2011)(fast den hade jag tänkt på även innan)
3. En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie (The Orange Prize 2007)

Sådärja!
Chockad? – Ja.
Feg? – Nej.
Sjukt nöjd över detta? – Ja.

4 kommentarer:

  1. OH YEAH, feghet sysslar vi icket med här på Nobelprisprojektet. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog varit feg och kört med bara nobelpristagare!

    Roligt att du också ska läsa Igelkottens elegans. Kanske borde ha valt den till bokcirkeln ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har velat läsa igelkotten länge, men valde den inte till cirkeln eftersom jag vill minnas att två av deltagarna redan läst den? (Hm...) Nu hoppas jag istället att Radhusdisco är en fröjd!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...