9 december 2011

Dessutom är de snyggare än alla andra böcker. Så det så.

Jag anar en diskriminering.
Om jag vore en hästbok skulle jag känna mig kränkt.
På Returbutiken kostar nämligen

Inbundna böcker 10:-
Pocketböcker 5:-
Barnböcker 5:-
Hästböcker 3:-

Va? Är de så oönskade att man i princip måste ge bort dem? Va? Till den som tar dem för lägst? Va? Det innebär i så fall att Hästböcker och Harry Martinson har nånting gemensamt. Bra. Det gör mig nämligen mycket övertygad om att även Hästböcker snart vinner ett flådigt pris och äger ut de andra böckerna. Då kan ju de andra böckerna stå där och kosta malliga fem och tio kronor. Ha!

Värdefulla böcker med bild av Jill på Hästen med världens kortaste hals.

1 kommentar:

  1. Åh! Jill-böckerna var ju de absolut bästa hästböckerna när man var liten. De fick mig att hoppas på att "hitta ett stall i garaget och dessutom få ärva flera hästar av någon snäll gammal farbror". Dock blev det inte så men... / Kajsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...