3 april 2011

Båda har ju sina fördelar

Vilken författare ska jag ta med till London? Är dagens fråga. Följande två tävlar:



Här gäller det att gå vetenskapligt tillväga, och därför gör jag en plus-och-minus-lista.

Doris Lessing
+ Fått mejltips om just denna bok
+ Fått kommentarstips om att hon lämpar sig väl för att läsas i London
+ Hon verkar cool (har läst en intervju i DN)
+ boken är skönlitterär (och tunn...)

- Framsidan! THE HORROR!


Harold Pinter
+ Snygg framsida (obs. viktigt!)
+ Han har fått ett adjektiv uppkallat efter sig (pinteresque tror jag bestämt)
+ Det är en samlingsvolym med nio kortare delar (lätt att läsa på flyg, tåg, etc etc.)

- Det är en bok med pjäser (inte så konstigt eftersom han mest sysslar med sånt)(men jag hade längtat lite efter något med mer flyt än föregående bok)


Kära blogg, hur ska jag göra?

2 kommentarer:

  1. Ta med båda! London kan ju vara både tråkigt och trist och........... alldeles underbart!

    SvaraRadera
  2. Båda har packats ner. Frågan är vilken som packas upp?!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...